Η VW σε ρόλο νομοθέτη στην ΕΕ

Posted on 12 Σεπτεμβρίου, 2012 από

0


Ή πως ο ελεγχόμενος γίνεται ελέγχων.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα ψηφίσει την επόμενη εβδομάδα σχετικά με τα όρια θορύβου για τα οχήματα. Η συμβιβαστική πρόταση που υπέβαλε ο επικεφαλής βουλευτής έχει συνταχθεί από τον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων Porsche (του ομίλου VW).

Η ψηφοφορία, που έχει προγραμματιστεί για τις 19 Σεπτεμβρίου, θα θέσει όρια θορύβου από φορτηγά αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία. Η λεγόμενη «συμβιβαστική τροπολογία», που συνήθως σχεδιάζεται για να εξισορροπεί τις αποκλίνουσες θέσεις των βουλευτών και υποτίθεται ότι συντάχθηκε από τον εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Miroslav Ouzký, στην πραγματικότητα έχει συνταχθεί από την Porsche. Η συμβιβαστική τροπολογία, η οποία περιλαμβάνει ένα πολύπλοκο πίνακα των ορίων θορύβου, αναμενόταν από τους ευρωβουλευτές όλο το καλοκαίρι. Όταν τελικά κατέφθασε στο Κοινοβούλιο, το έγγραφο δείχνει ότι είχε συνταχθεί από τον Gerhard, Hans-Martin, Porsche AG.  Η ψηφοφορία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Ιούνιο, αλλά την καθυστέρησε ο κ. Ouzký προκειμένου να υπάρξει χρόνος για την επίτευξη συμβιβασμού. Φαίνεται τώρα ότι ανέμενε τις συμβουλές της Porsche, και συντάχθηκε στις αρχές Ιουλίου.

Αν υποστηριχθεί από τους ευρωβουλευτές, η συμβιβαστική τροπολογία, η οποία συντάχθηκε από την Porsche, θα οδηγούσε σε μείωση των υπαρχουσών 15 ετών ορίων θορύβου και έτσι, πολλά οχήματα που εξαιρούνται από τους κανονισμούς για χρόνια, θα επωφελούνταν από τις αλλαγές. Οι προτάσεις από την Porsche περιλαμβάνουν την χαλάρωση και άλλων περιορισμών για τα σπορ αυτοκίνητα. Αυτό θα είναι μια άνευ προηγουμένου οπισθοδρόμηση για την κοινοτική περιβαλλοντική νομοθεσία. Ο κυκλοφοριακός θόρυβος είναι το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα στην Ευρώπη μετά την ατμοσφαιρική ρύπανση, η οποία επηρεάζει τις ζωές περισσότερων από 200 εκατομμυρίων Ευρωπαίων. Ο κυκλοφοριακός θόρυβος συνδέεται με ορισμένες 50,000 θανάτους ετησίως που οφείλονται σε καρδιακές προσβολές και περίπου 200.000 περιπτώσεις των καρδιακών παθήσεων.

«Οι ευρωβουλευτές πρέπει να απορρίψουν αυτή την προκατειλημμένη συμβιβαστική τροπολογία και να διασφαλίσουν ότι οι κανονισμοί πρέπει να οδηγούν σε μια προοδευτική μείωση του θορύβου από τα οχήματα, όχι αύξηση», δήλωσε ο Greg Archer του Transport and Environment. «Η σημερινή συμβιβαστική τροπολογία έχει σαφώς επηρεαστεί υπερβολικά από την αυτοκινητοβιομηχανία.»

Το 2009, η Porsche προσπάθησε επίσης να επηρεάσει τη ρυθμιστική αρχή των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με το θόρυβο, προτείνοντας πρότυπα, τα οποία, αν εγκριθεί, θα επέτρεπε αυτοκίνητα να είναι έως και δέκα φορές πιο θορυβώδη από ό, τι επί του παρόντος επιτρέπεται. Κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο του 2012 πρότειναν ότι το κόστος της μείωσης του κυκλοφοριακού θορύβου θα πρέπει να καλυφθεί από τις τοπικές αρχές, οι οποίες θα πρέπει να τοποθετήσουν ηχοπετάσματα και να επανασχεδιάσουν τις αστικές περιοχές αντί να γίνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο θορυβώδη.

Πηγή

Advertisements